Aon en Fixico lanceren een innovatieve digitale oplossing voor autoschadeherstel voor de Belgische fleetmarkt

Brussel, 2 oktober 2018 – Aon, leider in Commercial Risk Solutions voor de automotive markt, en Fixico, het leidende digitale platform voor autoschadeherstel, lanceren samen een volledig digitale oplossing om autoschades af te handelen. Aon’s claim management services worden aangevuld en versterkt door het digitale platform van Fixico. Deze nieuwe oplossing zal aangeboden worden aan de fleetklanten van Aon in België. Zo kunnen voertuigvloten hun reparatiedoorlooptijden en herstellingskosten drastisch verlagen en worden er door het transparante proces waardevolle inzichten geleverd aan alle betrokkenen.
Het digitale platform voor autoschadeherstel van Fixico ontsluit een uitgebreid landelijk en onafhankelijk netwerk van geselecteerde en kwalitatieve carrosseriebedrijven. Daarnaast worden, door de digitalisering, activiteiten die geen waarde toevoegen verwijderd uit het proces en kunnen aangesloten carrosseriebedrijven hun werkplaatsbezetting op een innovatieve manier optimaliseren. Deze unieke werkwijze zorgt ervoor dat de fleetklanten van Aon én hun bestuurders zowel tijd als kosten gaan besparen. Dankzij deze innovatieve oplossing beleven bestuurders voortaan een superieure klantervaring tijdens schadeafhandeling.
“Als leider in risk-management en industriële verzekeringsmakelarij streven we er altijd naar om onze klanten de beste oplossingen aan te bieden. Daarom hebben we samen met Fixico, een dynamisch en snelgroeiend technologisch bedrijf, een unieke digitale oplossing voor schadeafhandeling ontwikkeld. We zijn verheugd dat we deze tool als eerste naar de Belgische fleetmarkt kunnen brengen”, stelt Al Pijnacker, Managing Director Automotive-Marine-Affinity bij Aon Belgium.
“De wereld verandert snel: digitalisering en innovatie wijzigen de manier waarop we met autoschade omgaan”, zegt Derk Roodhuyzen de Vries, Fixico’s CEO en Co-founder. “We zijn enthousiast om partner te zijn van de leidende speler in de Belgische fleetmarkt die net als wij vastberaden is om het afhandelingsproces van voertuigschades te optimaliseren. Fleetbestuurders en claim managers worden nu op een gebruiksvriendelijke manier verbonden met kwalitatieve carrosseriebedrijven. Al bij het ontwerp van ons platform zijn we erop gefocust om alle betrokkenen toegevoegde waarde te bieden.”
Bijgaand twee visuals die de nieuwe oplossing in beeld brengen.
Over Fixico
Fixico is een snel groeiende onderneming die de wereld van autoschadeherstellingen heruitvindt, en dat zowel in de particuliere als de zakelijke markt. Het online platform digitaliseert en stroomlijnt de afwikkeling van autoschades. Fixico wordt gebruikt door auto-eigenaars, verzekeraars, fleet managers en leasingmaatschappijen om snel de beste voorstellen voor herstellingen te ontvangen, met elkaar te vergelijken en te selecteren. Op dit moment is Fixico actief in Nederland, België en Duitsland en werkt het samen met een netwerk van 1.500 kwalitatieve carrosseriebedrijven. Fixico heeft tot nu toe meer dan 150.000 schades verwerkt. Meer informatie op: www.fixico-business.com
Over Aon
Aon is een toonaangevende speler in de verzekeringswereld, het risico-management, (her)verzekeringen en personeelsbeleid. Het wereldwijde Aon-netwerk heeft kantoren in meer dan 120 landen en telt ruim 50.000 medewerkers. Aon maakt gebruik van data-analyses die extra inzichten opleveren en waarmee het de resultaten en de prestaties van haar klanten verbetert. Aon plc staat genoteerd op de New York Stock Exchange (NYSE: AON) en is sinds vele jaren sponsor van Manchester United.
Contact
Als u hierover bijkomende informatie wenst, neem dan contact op met:
Sigrid Vanspauwen, RCA: sigrid.vanspauwen@rca.be T: +32 11 59 05 90 / +32 496 04 63 98